6 Nisan 2012 Cuma

Bir Strateji Efsanesi: Anomaly Warzone Earth



iPhone’da ne oyunlar oynadım, hiçbirisi bu kadar orijinal değildi. Küçüklüğümden beri strateji oyunlarına karşı biraz daha ilgiliydim. iPhone’da da oynanabilecek strateji oyunlarını araştırıyordum bir zamandır. Yalnız şöyle bir problem var ki, o da strateji oyunlarının iPhone ekranında biraz zor oynanabilir olmasıydı. Ben de "zevk alamayacaksam, hiç oynamayayım daha iyi" diye düşünerek, yüklememeyi tercih ettim strateji oyunlarının bazılarını. Canımın sıkıldığı bir gün, Anomaly Warzone Earth’ü yükleyeyim dedim. Zaten yüklenecekler listemde de yer alıyordu. 1.99 $’lık fiyatı sebebiyle çok da aceleci değildim yüklemek için. Ancak yükledikten sonra, "iyi ki yüklemişim" dediğim ender oyunlardan oldu.


Oyunun mantığı çok basit. Bildiğimiz tower defense oyunlarının tam tersi. Bu sefer kuleler bizi durdurmaya uğraşıyor. Ek olarak güzergahı da biz çiziyoruz. Biz askeri araçlarla ilerliyoruz, robotlar saldırıyor. Oyun tabii ki bir tower defense oyunundan çok daha komplike. Oyunda hedef sadece haritanın sonuna gelmek ya da tüm robotları yok etmek olmuyor. Yeri geliyor, güvenlik sistemlerini yok ederek sınırlardan geçiliyor; yeri geliyor lojistik uçağının güvenli bir şekilde geçmesi için güzargah temizleniyor. Tüm bunlar olurken de, stratejinizi rakip ünitelere göre belirlemek çok önemli. Mesela bir bölümde yol boyunca saldıran bir boss tarzı bir ünite var, o yüzden ara yollardan gitmek çok daha mantıklı oluyor. Ya da düz yoldan gitmek istenirse de, düşmanı yanıltan sahte hedef konularak korunulabiliyor. Oyunda ayrıca araçları tamir etmek ve düşman ateşlerinin isabet oranını azaltmak için kullanılan 2 özellik daha var, sahte hedefe ek olarak. Yol boyunca mutlaka onları da kullanmak zorunda kalıyoruz. Oyundaki yeterli çeşitlilikteki aracımız ve düşman ünitesi ise, oyunun kalitesini daha üst seviyeye çıkarmak için uygun. Grafikler ise yeterince güzel.


Oyunun en kötü yanı ise, çok kısa sürüyor olması. 15 bölümden oluşuyor ve çok da zaman almıyor bu bölümler. Aynı bölümlerin belli "challenge"lar olan versiyonları da yer alıyor gerçi ama yine de aynı bölümleri oynuyorsunuz. En azından bir bu kadar daha bölüm olması gerektiğini düşünüyorum. Yine de oyunun satın alınabilirliğini kesinlikle düşürmez bu. Her strateji sever iPhone kullanıcısının kesinlikle edinmesi gereken bir oyun. Strateji sevmeyenlerin dahi çok beğeneceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder