30 Mart 2012 Cuma

Westbrook: "Patron Benim!"

Oklahoma City Thunder, Lakers karşısında aldığı galibiyetle birlikte Batı'nın zirvesinde yer alacağını tescillemiş durumda. Şu anda San Antonio Spurs haricinde, Thunder'ı tahtından indirecek bir takım mevcut değil. Yani en kötü ihtimalle Batı'nın 2. sırasında yer alacak Thunder. Bunun en önemli ise Durant değil, Westbrook. Çok önemli bir laf vardır bu spor dalları için kullanılan, o da "ceiling". Yani bir oyuncunun potansiyelinin ulaşabileceği en yüksek nokta. Westbrook'un ceiling'i o kadar yüksek ki, Durant'i o mağdur duruşunun sebebi açık şekilde anlaşılabiliyor. Takımın 2. opsiyonu kabul edilip de, takımın liderini bu kadar açıkça ezen bir başka oyuncu ben hayatımda görmedim. Sadece böylesine büyük bir maçta ön plana çıkmasını geçtim, sezonun bütününe baktığımızda da Westbrook çok daha iyi bir performans sergiliyor.


Sezona girmeden önce bu önemli gecedeki istatistiklere bir göz atalım. Durant, 22 şutta 21 sayı atmışken; Westbrook'un 27 şutta 36 sayısı var. Bazı küçük maçları Durant alabilir belki ama, Westbrook böyle büyük maçların adamıdır. Durant'in peşine Artest'i takıp durdurabilirsin belki ama, Westbrook'u durduramazsın; zone savunma yapsan da deler geçer, adam adama tutsan da.

Durant, Scott Brooks'un bu sisteminin ürünüdür. Çok hızlı bir takım Thunder. Bu hızlı oyunda boş smaçlar, boş şutlar sayesinde bugünlere gelmiş bir Durant var. Westbrook'un, Harden'ın penetrelerini engellemek için gelen yardım savunmasında boşta kalan Durant'in sayı atması gerçeği var. Biraz daha yavaş bir takımda, biraz daha set hücumu oynamayı seven bir sistemde Durant'in etkinliği yarı yarıya azalır şüphesiz. Bire birde, yüzü dönük oyunda, post-up'ta falan hiçbir ortalama üstü meziyeti yok Durant'in. Asist/top kaybı oranının 1'in bile altında olduğu bir oyuncudan böyle şeyler bekleyemezsiniz zaten. Adamın her asistine karşılık, daha çok top kaybı var. Bu adamdan bir de bire bir oyun bekleyen, daha çok bekler.

Westbrook şu anda açıkça herkese gösteriyor ki, Thunder'ın en önemli oyuncusu kendisi. Eğer 2007'de Westbrook, 2008'de de Durant seçilmiş olsaydı; Bu performanslarla Thunder, Westbrook'un takımı olarak anılırdı. Bir yıl önce seçildi diye, daha kötü oynamasına rağmen Durant hala ön planda. Böyle de saçma bir algı var işte insanların gözünde.

4 yorum:

  1. Ne içtiysen aynısından istiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Yazdıkların gözlerimi sorgulamama yol açtı, tebrik ediyorum seni.

    YanıtlaSil
  3. Basketbol hakkında yazı yazmadan önce bir göz doktoruna gitmeni öneriyorum zira ya göremiyosun ya da basketbolun b'sinden haberin yok.Yazdığın yazılar tam bir rezillik!!!!

    YanıtlaSil
  4. Bir öneri daha şu iğrenç yazıları en azından ekşide paylaşma yoksa insanlar basketbol dışındaki konularda da hiç bişeyden anlamadığını düşünmeye başlayabilirler...En azından ben bu yazılardan sonra ekşideki entrilerini okudum onlarda tam bir fiyasko açıkcası :)

    YanıtlaSil